måndag 27 januari 2014

Morgonstund har guld i mund?

Och nu, en timme senare äter jag min andra macka.
Frukosten börjar med att jag sätter en glad Edvin i stolen, ju mer jag plockar fram desto mer mulnar han. När kaffet är klart så blixtrar det och åskar i stolen. Jaha, tänker jag, du blev sugen på en andra frukost när du såg mammas. Bär upp brickan och bebis till vardagsrummet, första kräkan kommer. Tack för aptitretaren.. slänger fram tutten och vi börjar äta, jag min första frulle och Edvin hugger in på den andra. Efter halva smörgåsen kommer första braket i blöjan, och de säger att bebisbajs inte luktar! Phew, vad har mamma ätit?? När första smörgåsen och tutten är uppäten har det brakat färdigt och Edvin gnäller. Går ner till skötbordet och lägger ner Edvin som drar av världens smajl, kan bebisar vara skadeglada? (Försöker ta ett kort såklart) och öppnar pyjamasen. Ja bebisar kan vara skadeglada! Det är bajs precis överallt och pyjamasen dras över huvudet så projekt kladda inte ner bebis påbörjas. Väl klar med bytet lyfter jag upp E och får en nysning rätt i ansiktet, en kräka på axeln och ett garv i örat. Ja, skadeglädje hos en tvåmånaders. Nu sitter jag här med aptiten på topp, kallt kaffe och en lycklig bebis. En lycklig bebis ger en lycklig mamma, vad gör det att kaffet är kallt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar